اطلاعات تماس

ساعات کاری:  شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9-17 پنجشنبه از ساعت 9-12

تگ ها

کمک به نجات یک زندگی: احیای سریع ادم ریوی در ارتفاع بالا

برایان بون به مدت 8 سال کاربر دستگاه inReach® بوده است. او با گارمین در میان گذاشت که چه چیزی باعث شد دستگاهش را تمام آن سال‌ها پیش بخرد - و روزی که از داشتن آن خوشحال بود.

من در ابتدا الهام گرفتم که دستگاه ارتباطی ماهواره‌ای inReach خود را بعد از اینکه در یک طوفان زمستانی با حرکت سریع در یک سفر روزانه اسکی خارج از محدوده تلفن همراه گرفتار شدم، بخرم. روزی بود که عالی شروع شد (مثل همیشه) اما در سرازیری به سمت جنوب رفتیم که در مرداب بید که کاملاً توسط برف مدفون شده بود به ته رسیدیم. با پایین آمدن سرمای باد، خودم را تا سینه دیدم و در آب ایستادم.
پس از یک افت روحی، سرانجام پس از تاریک شدن هوا و بیش از 4 ساعت تاخیر، به خودروها بازگشتیم. همسر یکی از دوستان در حالی که او یک شام گروهی را از دست داده بود، کنار خودش بود. وقتی بالاخره تماس گرفت، او قبلاً با جستجو و نجات تماس تلفنی داشت، که آماده می شد یک هلیکوپتر را برای جستجوی ما به داخل طوفان پرتاب کند.
اگر آن روز InReach داشتیم، می‌توانستیم به خانواده‌هایمان بفهمانیم که حالمان خوب است و فقط عقب می‌افتیم. خوشبختانه ما به موقع تماس گرفتیم تا از پرتاب هلیکوپتر به شرایط خطرناک جلوگیری کنیم. مدت کوتاهی پس از آن دستگاه‌های inReach را خریداری کردیم.

سپس رویداد SOS رخ داد.
من یک رهبر داوطلب برای یک سازمان غیرانتفاعی ملی بودم که با همکاری سازمان‌های مدیریت زمین کشورمان به نگهداری از زمین‌های وحشی اختصاص داشت. در نتیجه، من گواهینامه کمک های اولیه Wilderness را دریافت کردم و یک تابستان در یک سفر یک هفته ای در کلرادو به عنوان یک رهبر داوطلب در بیابان هرگز تابستانی کلرادو خدمت کردم. ماموریت ما در آن هفته بسته شدن غیرقانونی کمپینگ و بازسازی منطقه در اطراف یک دریاچه کوهستانی در ارتفاع بالا (11000 دقیقه) بود.

یکی از داوطلبان ما، مرد جوانی در اوایل 20 سالگی که یک ورزشکار قوی در سطح دانشگاه بود، درست یک روز قبل از سطح دریا آمده بود. محل ملاقات ما یک روز قبل از پیاده روی تقریباً 8300 سانتی متر ارتفاع داشت. این فرد استراحت شبانه مناسبی داشت، اما در روز پیاده روی 5 مایلی ما به محل کمپینگ و محل کارمان در روز یکشنبه، پر انرژی و آماده به نظر می رسید. پیاده‌روی ما را از حدود 10200 دقیقه به 12000 دقیقه رساند و سپس در حدود 11000 دقیقه به سمت دریاچه فرود آمدیم. من و همکارم قبل، در حین و بعد از پیاده‌روی از گروهمان نظرسنجی کردیم و به نظر می‌رسید که همه داوطلبان روحیه خوبی داشتند و احساس خوبی داشتند (اگر باد کنند). بسیاری از آنها «همواره‌نشین» بودند، اما همگی حداقل مدتی را برای پیاده‌روی در ارتفاعات، اگر نگوییم سفرهای طولانی شبانه، سپری کرده بودند.

دوشنبه - اولین سفر کاری ما - خنک و صاف بود، و ما شروع به کندن و کاشت مجدد سنگ های بزرگ، قطع درختان مرده، کاشت کنده ها و پر کردن محل کمپ با زباله های طبیعی کردیم. مرد جوان به سختی کار کرد، تقریباً انگار در یک تمرین تمرینی. به او توصیه کردم سرعتش را کم کند، آرام بگیرد و مطمئن شود که به طور دوره ای آب، الکترولیت ها و کالری دریافت می کند. او به توصیه های ما عمل کرد اما همچنان سخت کار کرد. آن روز زود توقف کردیم و همه برای چند ساعت استراحت قبل از شام به چادرهای خود رفتند.

در طول شام، فرد ساکت بود، اما مانند یک خرس گرسنه خورده بود و در یک گفتگوی کوچک بعد از شام شرکت کرد. اما حدود ساعت 7 بعد از ظهر او دور شد و اندکی بعد یکی از داوطلبان گزارش داد که شامش را استفراغ کرده، احساس خستگی کرده و سردرد دارد. در حالی که یک ساعت از روشنایی روز باقی مانده بود، تصمیم گرفتیم به او اجازه دهیم استراحت کند و یک شبه او را تماشا کنیم، اگر می‌توانست آن را کم نگه دارد، مایعات و خوراکی‌های کوچکی از ترکیب دنباله‌دار را فشار می‌دهد. با ارتباط ماهواره‌ای inReach، به هماهنگ‌کننده داوطلب غیرانتفاعی‌مان پیام دادم تا او را از وضعیت مطلع کند و تصمیم بگیریم که آیا صبح روز بعد با توجه به شرایطش، او را از طریق مسیری طولانی‌تر اما پیوسته پایین‌روی پیاده‌روی کنیم یا خیر.

تا ساعت 9 شب واضح بود که او به سرعت در حال تحقیر است، با سرفه های خشک و شدید و احساس بی قراری و ناراحتی در دراز کشیدن - نشانه های کلاسیک ادم ریوی در ارتفاع بالا (HAPE). تا ساعت 10 شب او صدای ترق و خس سینه ای شبیه یک سازدهنی شکسته داشت. پیاده‌روی در حال حاضر غیرممکن بود، حتی اگر در جنگل سنگین در زیر ماه کامل در قلمرو شیر کوهستانی ردیابی شده نبود.

من به هماهنگ کننده خود پیام دادم تا به او اطلاع دهد که در حال انجام عملیات نجات هستم و سپس SOS را در دستگاه inReach خود فعال کردم. مرکز پاسخگویی گارمین پاسخی را با آژانس‌های امدادی هماهنگ کرد، که در ابتدا می‌خواستند وارد شوند و فرد را منتقل کنند. با این حال، پس از ارائه گزارش‌های ذهنی، هدف، ارزیابی و طرح (SOAP) در مورد وضعیت فرد، آنها عاقلانه این مسیر را رها کردند و ترتیب تخلیه هلیکوپتر را در اولین نور دادند.

ما یک شب در کنار فرد ماندیم و به نوبت شرایط حیاتی او را زیر نظر داشتیم. نبض او ضعیف، تند و نامنظم بود. تنفس او نامنظم و کم عمق بود. قفسه‌ی سینه‌اش می‌لرزید و سرفه‌های شدیدی داشت. او رنگ پریده، لطیف بود و سیانوز جزئی در پایه لثه و ناخن های دست داشت که پیشرفت نمی کرد.

هنگامی که هلیکوپتر در حدود ساعت 7:15 صبح رسید، آنها به طرز ماهرانه‌ای در محوطه‌ای که در آن اردو زده بودیم، فرود آمدند. EMTs موارد حیاتی او و Sp02 او را گرفتند - دومی فقط 54٪ را ثبت کرد (محدوده طبیعی 95٪ تا 100٪ است. ). آنها او را روی یک دستگاه فشار مثبت مداوم راه هوایی و اکسیژن مکمل در پروازش قرار دادند. با این حال، او در راه صعود انگشت شست را به صدا درآورد، و به من گفته شد که او از هلیکوپتر پیاده شد و به اورژانس رفت، اگرچه در نهایت نزدیک به یک هفته را در بیمارستان سپری کرد و در حال نقاهت بود. مایع در هر دو ریه جمع شده بود.

شروع سریع HAPE این مرد جوان در این ارتفاع نادر است. در حادثه دیگری که من در یک نجات مشابه شرکت کرده بودم - در آن زمان بدون inReach - تیم نجات کوهستان به من گفت که آنها اغلب مشاهده می کنند که HAPE 72 ساعت پس از رسیدن به ارتفاع و معمولاً 36 تا 48 ساعت پس از علائم بیماری حاد کوهستان (مانند به عنوان سردرد، حالت تهوع) ناپدید می شوند. این معمولاً باعث می‌شود که قربانی فشار بیاورد، احساس بهتری داشته باشد و در نهایت در بیابان عمیق‌تر دورتر از نجات آسان قرار بگیرد. حادثه دقیقاً به همین شکل رخ داد و تجربه ای بود که واکنش اولیه من را به وضعیت داوطلبمان شکل داد.

خوشبختانه، آن روز دستگاه inReach من در دسترس بود. حالا من هرگز محدوده تلفن همراه را بدون آن ترک نمی کنم.

برای مشاوره و خرید محصولات گارمین |( ساعت و جی پی اس دستی ) با شماره تلفن 88880034-021 شرکت اطلس رهنگار آریا تماس حاصل فرمایید.

gpsrahnegarساعت_هوشمند_گارمینatlasrahnegar_ariaساعت_ورزشی_گارمینمنسجر_اینریچجی_پی_اس_ورزشی_گارمینgps_garmingarmin_watchپیام_رسان_اینریچ