اطلاعات تماس

  آدرس:  تهران، خیابان گاندی ، کوچه 5 ، پلاک 5 ، واحد 2 - شرکت اطلس ره نگار آریا

  واحد فروش:  09102087500  09102087600   88880034-021

  ایمیل:  info@gpsrahnegar.com

  ساعات کاری:  شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9-17 پنجشنبه از ساعت 9-12

تگ ها

کم آبي در ورزش و استفاده از ساعت هاي گارمين براي تحليل آن

کم آبي در ورزش و استفاده از ساعت هاي گارمين براي تحليل آن
هنگام ورزش آب زيادي به دليل عرق‌ريزي و تنفس از دست مي‌رود. به ازاي هر هزار کيلو کالري مصرفي تقريبا يک ليتر آب بايد دريافت شود.
با بيشتر شدن شدت ورزش، طولاني شدن مدت آن و زيادتر شدن دما و رطوبت، دفع آب بيشتر مي‌شود. اگر آب از دست رفته جبران نشود عملکرد دچار اختلال خواهد شد. اگر آب دفعي معادل 1 تا 2 در صد وزن بدن باشد، عملکرد هوازي را به خطر مي‌اندازد. شواهدي نشان دهند،‌اين حد کاهش آب، به هنگام ورزش‌هاي غير هوازي يا قدرتي، آثار منفي به جاي مي‌گذارند، ناچيزند. جدول زير اثرات فيزيولوژيکي کاهش وزن بدن معادل 3 تا4 درصد بر اثر کم آبي هنگام ورزش را نشان مي‌دهد.
اطمينان از جذب آب کافي
بهترين نشانه کاهش در جريان يک فعاليت بدني، وزن کردن بدن است. در حقيقت، تقريبا 100 در صد از کاهش وزن به هنگام يک جلسه تمرين ورزشي، ناشي از کاهش آب است. بنابراين مقدار آب مورد نياز براي جايگزين کردن آب از دست رفته، به‌طور قطع معادل با تفاوت وزن بدن قبل و بعد از تمرين است. اگر ورزشکاري پس از ورزش به ميزان 1800 گرم سبکتر شده باشد‌اين بدان معني است که او به مصرف حداقل 1800گرم آب و قبل از تمرين بعدي نياز دارد و اگر به ميزان دو درصد از وزن بدنش کم شده باشد نبايد به او اجازه شرکت در تمرينات بعدي را داد. 
ورزشکاران را تشويق کنيد تا وزن خود را به طور مرتب کنترل کنند. تنها تشنگي نشانه کم آبي بدن نيست. در بسياري موارد ورزش واقعا واکنش تشنگي را مختل مي‌کند. به هنگام ورزش شما مقدار زيادي آب را قبل از احساس تشنگي از دست مي‌دهيد و قبل از اينکه به‌طور کامل کم آبي شما جبران شود، احساس تشنگي از بين مي‌رود. بنابراين براي تامين نيازتان به آب نمي‌توانيد به حس تشنگي اکتفا کنيد. به عنوان يک ورزشکار،لازم است که به‌طور آگاهانه بيش از آنچه دوست داريد آب بنوشيد، به‌ويژه زماني که در گرما ورزش مي‌کنيد. 

توصيه‌هايي به ورزشکاران درباره مايعات: 
* دو ساعت قبل از تمرين يا مسابقه حدود 500 ميلي ليتر مايعات بنوشيد. 
* به هنگام ورزش هر 15 تا 20 دقيقه يک‌بار، 150تا 300 ميلي ليتر آب بنوشيد. 
* هنگام ورزش احساس تشنگي ملاک درستي مبني بر نياز ورزشکار به آب نيست، احساس تشنگي هنگام ورزش، ممکن است معرف کاهش دو درصدي وزن بدن باشد. 
* مصرف نوشيدني‌هاي حاوي کربوهيدرات و الکتروليت به ميزان مطلوب در حين تمرينات و يا مسابقات طولاني‌تر از يک ساعت ادامه دارند. 
* در طول تمرين سخت که بيشتر از يک ساعت طول مي‌کشد، توصيه مي‌شود به ازاي هر يک ساعت تمرين، 30 تا 60 گرم کربو هيدرات مصرف شود تا اکسيداسيون کربو هيدرات حفظ شده و خستگي به تعويق افتد. 
* استفاده از محلول هيدراسيون حاوي سديم ( 5/0 تا7/0 گرم در هر ليتر آب )در طول تمرينات بيشتر از يک ساعت توصيه مي‌شود، زيرا ممکن است در افزايش ذايقه موثر بوده و ضمن افزايش بازجذب آب و احتمالا از احساس آبزدگي در افراد خاصي که بيش از حد مايعات مي‌نوشند، جلوگيري کند. 
* مايعاتي که معطر، تا حدودي نمکدار، سرد (10 تا 12 درجه سانتيگراد )يا شيرين هستند، ممکن است نوشيدن ارادي را تحريک کند. 
* پس از ورزش، به ازاي هر کيلوگرم کاهش وزن ناشي از فعاليت، 1250 تا1500 ميلي ليتر مايعات بنوشيد تا ادرار دفعي نيز جبران شود. 
* سديم، پتاسيم و کلر، الکتروليتهاي عمده‌اي هستند که در قالب عرق دفع مي‌شوند. الکتروليت‌ها مي‌توانند با مصرف يک نوشيدني ورزشي مناسب يا اضافه کردن اندکي نمک به وعده غذايي پس از ورزش و مصرف غذاهاي غني از پتاسيم، براي مثال موز، پرتقال، ميوه‌هاي مرکباتي بيشتر سبزي‌ها، جبران شوند. 
با استفاده از ساعت گارمين ميتوانيد ميزان آب مصرفي مورد نياز خود را تخمين زده و هربار که يک ليوان آب را ميل کرديد روي ساعت هم آن را اضافه کرده و اين روند تا جايي ادامه پيدا ميکند که به حد مطلوب و موردنظر خود برسيد.
براي مشاوره رايگان در رابطه با محصولات گارمين مي توانيد با شماره تماس 88880034-021 تماس حاصل نماييد.

دیدگاه

ثبت دیدگاه

نمایندگی ساعت گارمین در ایران